26 April 2012

DILEMMA LAGI.

Phone vibrate. Lama. Zett.. zett..

Mak telefon tadi. -(Khamis, 26/04/2012)

"Dina, jadi balik rumah tak malam ni (Khamis, 26/04/2012)? Dah ambek tiket dah ke?"

"Err, kenapa mak? Dina balik esok kot. Hari Jumaat pagi-pagi. Hurmm, tak jadi kot nak burn class bussiness malam ni sebab dah masuk 4 kali Dina burn class bussiness ni without MC or hitam putih yang valid. Nanti tak semena-mena je kena ban dari masuk final exam. Kenapa nyaa?"

"Oh. Yeke... Mak ingat Dina balik malam ni. Huhu. Mak rasa macam nak teman Ayah g USM laa esok. Dia depressed sangat sebab nak viva esok. So, tiba-tiba Mak rasa guilty sebab takde dengan dia sekarang. Baru je mak dapat text dari dia,yang dia tengah tension sekarang. And, Dina pun tahu kan, a good wife should always be there for her husband. In any way pun. So, Mak rasa bersalah laa. Tapi, takde siapa pun nak jaga adik kat rumah ni.."

"Takpe lah Mak. Dina balik malam ni. Nanti Dina suruh la kawan-kawan Dina yang mana-mana sign attendance untuk Dina masa class bussiness tu."

********

Selalu je jadi macam ni. I've always being stuck into two insisting conditions. Pastu, mula la serba salah tak tahu nak pilih yang mana satu. T_T
*telan air liur yang terasa berpasir*

Kesian dekat Mak, sebab takde siapa nak jaga adik-adik kalau Mak g teman Ayah. At the same time, saya risau yang saya tak dapat cari kawan yang willing untuk sign attendance saya masa class bussiness nanti. :/ Sequel daripada tak dapat sign attendance tu, I might be banned from taking the Final Exam for this semester. 

Ye, saya tahu, mak nak jadi zaujah yang solehah buat suaminya. Dalam masa yang sama, dia tak boleh jugak lepaskan tanggungjawab dia untuk jaga anak-anak dia dekat rumah. Oh, kesian Mak kan? Mak pun dalam dilemma sebenarnya. :'(

Its okay lah. Saya pun nak jadi anak yang solehah jugak buat parents saya. Saya nak balik. Jaga adik-adik. Pray for me ya. Will u? :'(

_____
# Ikhlaskan diri ye. Ensha-Allah BushraDina boleh !
--
# May Allah ease everything. Ameen. :')






No comments:

Post a Comment