29 April 2012

TAK SERIK-SERIK EH?

Setiap kali balik rumah je, mesti berazam nak baca buku. Heh.
.
.
.
.
.

Tapi, dalam mimpi jela. -.-' 


Entah kenapa, saya sendiri pun tak tahu. Dari sekolah menengah lagi. Balik rumah je, mesti tak boleh nak revise langsung. Adeh. Dan bila balik semula ke sekolah / universiti semula, soalan yang paling terasa awkward nak jawab mesti yang ada elemen-elemen macam ni ;

  1. 'Eh bush, dah baca dah law? Sampai mana dah bush cover? Waaa, mesti dah baca banyak kaannn? Wuwuwuwu..' Anda, saya tak tahu pun ada exam masa tu, so nak baca apa nyaa T_T 
  2. 'Jangan laa tengok notes kite, kite tak baca ape lagi tauu... malu je dengan Bushra, mesti Bush dah baca banyak kan, tengok la notes kite, baru sampai sini... Gulpp! telan air liur yang terasa disekat-sekat. Hailaaaa, dah setengah buku kot dia dah cover!
  3. 'Wehhh, Bush dah datang. Jangan share dengan dia. She's not in our click. Dia kan selalu je boleh jawab. Cakap je tak baca buku, tapi tengok dalam exam chill je.. Tipu la tu..' Aiyaaak. -.-'

Kenapa ada jugak orang yang macam ni ye? Pelik sangat. If I say I didn't read. I really meant it. And I DONT EVEN LIE. Pastu, pandai-pandai pula nak assume kita ni tipu. Anda, tahu tak perbuatan anda sekalian tu tak baik. Tahu?

Be yourself. Tak perlu nak sedapkan hati orang lain dengan cakap, oh saya belum baca lagi. Apa satu pun saya tak baca lagi. Janganla risau eh? (kononnya nak jaga hati orang) Erk. Ini sangatlah err, nonsense. Maybe.

********

Lets just imagine, kalau kita betul dah baca, and kita dapat jawab dengan jayanya dalam exam kita tu. Dapat pulak result yang superb awesome. Apa kawan kita akan fikir nanti? Mesti dorang dah hilang percaya dengan kita. Kan? And bayangkan jugak, if one day, kita betul-betul tak baca, dan bila kita cuba untuk dapatkan kawan kita supaya motivate-kan kita ke... agak-agaknya lah, dorang akan percayakan kita lagi tak? O.o huhuhuuu. 


********

For me, kalau saya betul dah baca, I will definitely say, 'yes, i do read this chapter. Kenapa? Nak discuss sekali ke?'

Tapi, kalau saya cakap saya tak baca lagi, maknanya, saya memang tak baca lagi lah. Hadoi. Letih pulak. Ingatkan bila dah habis sekolah, takde dah issue macam ni. Rupanya, ada lagi. Ceit. Semoga tak jumpa lagi situasi macam ni di alam kerjaya nanti. Ameen. Hehe. Just my two cents. No offense. :)


(Eh, kerja nanti ada baca buku lagi ke? Hopefully, not. Kehkehkeh) I'm wondering. :-P


______
# esok nak kena bangun pagi-pagi seawal 2am untuk balik ke usim semula. -.-' doakan ye.
# perlu kuatkan mental dan fizikal to face 'this' situation.
# fiqh - ibadat test menunggu saya esok. OH NO ! :-/

--

gambatte ! bushra dina hebat boleh ! hehe. 

semangat mari lah sini ! :)

He always there for us. Kita je yang nakal. :-P

3 comments:

  1. thats what humans do .. the assume .. =)

    ReplyDelete
  2. Nazihah.Abdullah;

    thank you yan. rindu yan sangat. anyway, thanks for reading. :)

    Hasnul Adin;

    yeah, the assume. and now only I realized, I shouldn't have to bother pun what people say and blablabla. hahaha.

    ReplyDelete