04 May 2012

'SAYANG ABANG TAK'? Eheh.

[Gambar ihsan Pakcik Google]


Erk.
"Kenapa dengan soalan tu?"

"Salah?"

 
Ah.
"Bukan. Cuma, kenapa bertanya?"

"Saja. Mahu tahu. Boleh kan sayang?"

*senyum*

"Selama ni, awak nampak macam saya ni tak suka dekat awak ke?

Matanya sudah mula berkaca.

Hurmm.
"Mana boleh soalan di jawab dengan soalan. Kan?"

*senyum*

"Jadi?"

"Awak belum jawab soalan saya lagi. Dan saya tunggu lagi ni sayang."


Alaa, bencilah.
"Sebab itu juga, soalan saya pun awak tak nak jawab lah ye?
"

*berkerut mukanya*


"Awak yang patut jawab dulu."

"Maksud awak, memang patutlah awak yang bertanya soal dulu ya?"



*diam*
Hilang segala liuk manja keduanya.

Berpaling pada sudut lain.
Badan mencari sudut darjah posing yang lain.
Ah, ditambah pula dengan bibirnya! Muncung.

Lagi sedikit.
Ya.
Sedikit lagi.
Ha, yang itu.
Muncung yang bagai itu.



Ya Rabbi, manjanya suamiku ini! >.<
Ah.

"Err, maaf."

Pelahan di rangkul kemas tubuh tersayang dalam jiwa. Biar rapat-rapat penuh. Biar suamiku tahu, betapa aku sangat sayangkan dia. Sepenuh hati. 

"Maaf andai saya bukan wanita seromantis, semanja yang awak damba pintakan. Dan untuk yang hal tadi, pada saya hanya ada awak sahaja yang mampu jawabkan. Awak lebih faham itu kan? Boleh?"

Pelukan dibalas. Lebih erat. Lebih padu. Sepadu kasihnya padaku.



*senyum, seraya angguk perlahan*


_____
'so, which one you are suggesting?
to say it or let your actions speak for you?'

--
depends.
which type are you.
some are proactive and aggressive; talk are immense in every moment.
and some others 'talk' better with eyes and touch.

--
And the best is always mixture of both; with your preference weighted.
Your partner never know, until you really convince them.
and who ever start the sparkle for this fireworks, it doesn't matter seriously.

--
# sayamalubuatceritajiwang. eheh. *sigh*

13 comments:

  1. hei u!
    bez entry ni..buat ak senyum sorg2.. (=

    ReplyDelete
  2. Hanim ajla;

    Mood jiwang sikit tengah-2 malam ni. Eheh. Anda bila lagi nak ajak saya makan nasik minyak. Hehe.
    *senyum kenyit mata*

    ReplyDelete
  3. Bushraaa! Aku sangat suka entry ni. AAAAAAAA!
    And aku tak tau kenapa aku menangis baca.
    Sangat suh-weet.

    ReplyDelete
  4. Zuhdi Farhan;

    Dah, kenapa nya dengan anda ni?
    *senyum*

    ReplyDelete
  5. AishahTheAwesome;

    Woaaa. *drop jaw*

    I was a bit suprised bila Aishah cakap aishah suka entry ni. And of course! Im glad u like it. Eheh. Sampai menangis? Maknanya, Aishah dah besar la. Matang. Hihi. Dah pandai nak suka-2 bab kawen ni. Kehkeh.

    Sweet kan? Hehe. Bush buat entry ni sebab terpikir macam mana agaknya kalau perempuan tu tak reti nak confess feeling dia towards her hubby. Hurmm. :-/

    Papp! Tiba-2 dapat pulak idea ni. Makanyaa, here it is. Tadaaa! Ceh. :-P

    ReplyDelete
    Replies
    1. AishahTheAwesomeMay 8, 2012 at 3:57 AM

      Haha, aku bukan suka pasal kahwin lah weh. Aku suka sebab dia sweet, and I'm a sucker for sweet stuffs macam ni. Kuikui.

      Delete
  6. good.. matching with the background music..
    *buat perut ku lapa... * hehehe.. comel sungguh la dik.. teruskan ekk..

    ReplyDelete
  7. Ayu May;

    Thanks kak, I'll take it as a compliment yah! Btw, thank you for supporting me. Comel eh? Hehe. *hidung dah kembang kempis bangga*

    Ensha-Allah, akn diteruskn. Singgah-2 la lagi tau.
    :)

    ReplyDelete
  8. ahaha .. stories make us wonder .. =)
    we can wonder, we can dream .. but do we chase our dream ? depends ...

    Iets fIy together ... =)

    ReplyDelete
  9. Hasnul Adin;

    Huhu. I know my capabality. Tak sehebat anda. Ini je yang mampu untuk dipersembahkan. Tidaklah berilmiah. :'/

    Anyway, thanks for reading. And, thanks for commenting here too. Appreciate that very much. :')

    Hayya ma'an. Kitabatul maqalah nahw mardhatillah. Ensha-Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik dina .. =)
      hebat hanya sementara .. terkadang diatas.terkadang dibawah.sehingga kita sendiri x sedar dimana kita berada sebenarnya. namun keyakinan merubah segaIanya. =)

      Delete
    2. Dan selama mana kita terasa diri kita ini tidak hebat, itu lah sebenarnya yang HEBAT.

      Semua mampu untuk menilai potensi diri masing-2. Dan saya tak berapa kisah apa orang cakap. Kadang-2 saya memang tak kisah langsung. Asalkan saya tahu saya buat itu 'sebab apa' dan saya sanggup tanggung apa-apa yang 'bakal' terjadi, itu sudah terlalu cukup untuk buatkan saya jadi 'telinga kebal'.

      Alasan saya mudah saja. Saya mahu jadi macamana 'saya' yang saya pilih; dan kalau itu bukan apa yang 'orang lain' mahu. Anggap saja saya peminat musik asli dan kamu peminat underground hardcore music; atau sebaliknya; dan kita tak akan sama.

      Jadi, pilihlah; kalau suka, stay; kalau tak suka, blah.
      Itu lah perumpamaan nya. Tulis lah selagi mana mampu. Lain hati, maka lain lah warnanya. I love to be myself, and I'm proud of it.

      *senyum lebar*

      --
      # Maaflah banyak membebel.
      # Hamba baru setahun jagung berblog. Masih belajar.
      :)

      Delete