14 June 2012

my naked exam weeks. eh?

Fatrah Imtihan.
.
.
.
.
.

The lists of all madah; 

12 June - Principles and Practices of Da'wah Communication
13 June - Islamic Law of Worship
15 June - Principles of Business Management
19 June - Principles of Islamic Jurisprudence I + Ethnic Relation
25 June - Malaysian Legal Sytem II
29 June - Arabic for Syariah and Law

Uhmm uhmm.
Saya tak gemar sebenarnya nak bercerita pasal ni. Ermm, I've done two papers. It is sad and devastating to know how bad I've did the 2nd paper. *sigh*

Saya tak sampai hati nak bagitahu orang tua saya. And I know, they are waiting for me, calling, or at least, TEXTING; telling them that I've went through the 2nd exam paper with a big big smile on my face. *sigh. again*
.
.
.
.
.

And it never happens. Saya tak call pun orang tua saya. Dan..

Saya tahu mereka tunggu.
Saya tahu mereka sentiasa assume yang baik-baik saja.
Saya tahu juga, mereka tak call saya sebab mereka tak nak ganggu saya study.
Saya tahu apa yang mereka fikir. 

I KNOW. Because they are the-other-half-of-me. *senyum kelat*

And the worst thing is, saya malas. Ya, keculasan ini tidak pernah memilih bulu dalam mencari mangsanya ! Berbuih-buih sudah mulut ini berdoa;

Gambar Ihsan Pakcik Google
"Allah humma inni a'uu zubeeka minal hammi wal hazan, wa a'uu zubeeka minal 'ajzi wal kasal, wa a'uu zubeeka minal jubni wal bukhl, wa a'uu zubeeka min ghalabatid daini wa qoh rir rijaal."

Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan risau dan sedih, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat takut dan lokek, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.
(HR Abu Dawud)

********

Tapi, entah la. Macam tak berkesan. Sedih. Sel-sel malas ni dah susah untuk di delete atau remove. Entah-entah dah jadi spam dah pun kan ? Mana la nak tahu.. )':

Kawan-kawan sekalian, a'la kullihal, doakan lah yang terbaik. Semoga semua amalan kita, tidak kisah la walau apa jua bentuk khairul a'mal itu... berakhir dengan husnul-khotimah sahaja. Ameen, EnshaAllah. (':

*senyum manis*

____
# saya menulis untuk diri sendiri.
# tajuk entry ini takde kena mengena pun dengan content nya.
# bittaufeeq wannajah kepada semua sahabat di seluruh IPTA. (:
# correct me if I'm wrong. :p
# doakan saya tak malas lagi dan dapat perform masa exam nanti ya ! Ameen. 

No comments:

Post a Comment